Relacja - Kraina Otwartych Okiennic i Wrota Podlasia 12-13.09.2020 r.

W wycieczce udział wzięło 29 osób. Zabraliśmy grupę rowerzystów z Siedlec.

Dzień 1

Dojechaliśmy busem z przyczepką do Ploski, gdzie zatrzymaliśmy się na parkingu przy Karczmie Koszarka. Można było zamówić kawę i przygotować się do wycieczki rowerowej.

Ruszyliśmy przez most nad Narwią i za mostem wjechaliśmy na czerwony szlak rowerowy prowadzący do Krainy Otwartych Okiennic.

Aby dostać się do pierwszej wioski trasa czasami trochę uciążliwa tzw. tarka. Po wjeździe do wioski zaczęliśmy podziwiać domki z kolorowymi okiennicami. Przy jednym z nich zrobiliśmy sobie zdjęcie grupowe a właściciele poczęstowali nas lokalnymi jabłaki - mieli całe wiaderko.

Kolejne 2 wioski z równie pięknymi domkami. W Puchłach piękna niebieska cerkiew i kolejne zdjęcia. W Trześciance zielona cerkiewka. Liczyliśmy tu na sklep spożywczy, który zawsze nas tu ratował ale niestety został zamknięty. Jechaliśmy dalej i napotkaliśmy drewniany urokliwy i wyglądający niezbyt stabilnie drewniany mostek. Tam zrobiliśmy sobie fajne zdjęcia. Dojechaliśmy do miejscowości Narew i tam udało się skorzystać ze sklepowych frykasów.

Kolejne kilometry to lokalne drogi w dużej większości asfaltowe i kolejne miejscowości z cerkiewkami i kolorowymi domkami.

Na naszej drodze była też miejscowość "Morze" - nie odpuściliśmyzdjęcia ze znakiem i przy wiacie przystankowej.

Dojechaliśmy do Dubisz Cerkiewnych i po rozlokowaniu po pokojach zeszliśmy na obiadkolację z deserkiem.

Wieczorem rozpaliliśmy ognisko a przy ognisku towarzyszyła nam muzyka z akordeonu , śpiew i duch puszczy.

Dzień 2

Zaczęliśmy od pysznego śniadania z "okiem żubra". Na rowerach ruszyliśmy odwiedzając cerkiew w Dubiczach Cerkiewnych a następnie cerkiew w miejscowości Werstok.

Kolejny etap rowerowej wycieczki to leśne odstępy Puszczy Białowieskiej.

Dojechaliśmy do wioski Topiło, gdzie zrobiliśmy sobie dłuższy postój - skorzystaliśmy z dobrodziejstwa sklepu Oszoł i cieszyliśmy oczy widokami nad zbiornikiem wodnym.

Szlakiem rowerowym ruszyliśmy w kierunku Białowieży , zajeżdżając najpierw do Białowieży Towarowej i Restauracji Carskiej. W Białowieży mieliśmy czas wolny do wykorzystania n ajedzenie i zwiedzanie Parku Pałacowego

Załadowaliśmy rowery na przyczepkę i ruszyliśmy w drogę powrotną do Warszawy.

Podziękowania dla Radka z Siedleckiej grupy za super zdjęcia.

Dziękujemy za udział w wycieczce i zapraszamy na kolejne.